⁨⁨הצבי⁩, 2 נובמבר 1888⁩ — חד_#ותש1נות. [⁨כתבה⁩]

חד_#ותש1נות.

דר' מאקנזי מספר עוד בכפרו, כי צורריו היו מלעיביס בו :תחם אותו ליהודי והיו קוראים אותו מ ו ר י ץ ם ר ק ו ב י ץ. *חד מכתבי העתים בציורים , הרפים צורתו ושם לו הטס כעל ־וטטרת גדולה, ובזת הוכיח כי הוא יהודי. באתריה דבריו :ת ב הדר' לאמר : אין לי צרך להגיד, כי לו באמת רייתי בן להעם הגדול הזה!בי אז הייתי רק טתנאהבזת ובו' ‭— . ‬ בין ההמצאות החדשות אשר המציאו בימים האלה , נמצאה נס מנינה אתת אשר תעשה חשבונות רביס וקשים במתירגת נפלאה מאד טבלי הרט"א אף כחוט השערה . המכונה הזאת אשר יקי־או לה "קאמפטאמיט־‭, "‬משקלה רק 8 ליטרות , ארכה שלשת טפחים , וטפח ומהצר. רחבה וטפח אחת קומתה ומלאכתה במלאכת מכונת הכתיבה הנודעת מבכר. _בואשיגגטין נסו המנוגד, הזאת בגםיוגות רכים וממציאה יצא משס בכבוד גדול ‭—.. ‬־ שני חכמים צרפתים, כילי וניקילס, עשו בחינות הרבה לדעת , אצל גי חזקו הושי הטעם והריח אצל הנשים או אצל הנכרים , וימצאו כ' חושי _הגדיים חזקו על חושי הגברים . אמנם נפלא הוא , כי בעת אשר תיש הנשים לחומצים שונים חזק רב יתד מחוש הגברים, נראהאתההיפך במינים מלחים;הגברים יחוש! טעם מלח יותר סן דנשיס . ־־־ למכה"עפאטירלאנד" היוצא לאור בוינה כתכ כ ־ן קתולי " אחר בצפת , כי זד, לא כבר מת לא הרחק כן העיר בכפר חדתא ישמעאלי בן מאה ושלשים ושתים שנד‭., ‬להזקן הזה היו שבע גשים אשר ילדו לו ששים בנים ותשע בנות ובלם מתו בחייו.

את אשתו הטבנעית לקח בהיותו בן תשעים ושמנה שנים והיא ילדה לו עיר שלשה בנים . בשנה תאתרוגה חשב הזקן הזה לקתת עור־ הפעם אשד‭,, ‬אך אזל הכסף מכיסו ולא יכל להפיק זממו. ר_£ היה עובד אדמה כל ימיו, לחמו. קיש להם שעורים ופול . ושקויו ־— מים חיים ;מאכל בשר בא •אל פיו רק פעמים בשנה בשני החגים ביראס_, כתונת כד היתר, על בשרו ומכנסי בד היו לו אשר לבשם רק בעת צאתו למםעיו. משכבו היה רצוף קני סיף ו ‭'?‬מראשותי ו בר מלא סובין . כה ארבו חיי האיש הזה אשר לא ידע כל מחלה מעודו מלבד בארביי_^יעים האחרונים לפגי מותו. — מחיר דברים _אחדי‭""6‬ _^_שאוו. סאנשים נ רולים. שן יצחק ניוטין (שגלה חקת המשיבה אשר בטבע) נקנה בשנת ‭7916 "‬ בסך עשרים אל ף פרנק, והקונה שם אותי בטבעתו _וישאי על אצבעו תמיד הכיב ע שלכש נפוליון •הראשון במערכה אצל איולוי נקנה ב י פריש במחיר אלפים פרנק. הבגד שלבש קילוס השנים עשר במערכה אצל פולטאוה נקנה בשנת 825 בסך כחמש מאות אל ף פרנק. שני העטים שחתמו בהם את ספר _הבי־ית באמיין נקנה בשנת 1825 בסך כעשרת אלפים

פרנק . — מכסה הקרה על כוכב מאדים. לפי ההקירות האהרוגות , אין הכוכב הזר, מבסה קיחתמיר, כמו הירח. מזג האויר יעל הכוכב הזה לא קי‭, -‬־ י' אש לא חס , ממזנ האויר על הארץ, ושלנ שני הצירים, הצפוני והדרומי, ימם עור יתר כאשר על הארץ. ‭—''‬ א ר ך ח י י ה א דם, לפי עדות כל רשימות החיים בשמנים

שנה האחדנות‭, '‬הולך וגדול, במרה בינונית, אף כי ה י ת ר ו ן קטן מאד . רבר וכל מיני מגפת לא כל כך מרבים עתה , ואנשים שהניעו לשנת דמאה יתר מצויים ‭— . _<‬ עורך הרין שלקחו להפך בזכותו של הדר' גיפקין בדבר פרםום , זכרוגות הקס־ פר ידריך , הדר ולפוון , הוא יהודי, והוא הגדול בעורכי הרין בהמבורג ‭— . ‬ הולנד. ביום חג הולדת יורשת העצר וילהלמיגה באו מלאכות ילדי היהודים לברכה ליום חגה . ותקבל הנסיכה את הילדים _, יתר מאל ף במספר _, בחן ואותות _רצין _, ותצו כי יתגו להם לאכול רק מאבלים ב שי ר י ם ‭— . ‬ שלש מאות בתי ס£ר לילדים יש כניו יורק, ובתם במאת וששה ועשרים אלף תלמידים _, ובשלשת אלפים וארבע מאות שלכןדיס . במשך ימי הפגרה הוציאה העיר יתר משלש מאות א_^ ף דולר לתקון בגיני בתי הספר והגדלתם . בכל ארצות הברית י יש יתר משגים עשר מליון תלמידי בתי ספר.

— כבוד המשורר הגדול זתרי"ל גורדון, שהיה עורך המליץ , בקש טדנו לווריע כי משך ירו טהגליון הזה, והרוצה לכתוב אליו יכתוב על שמו. בפטרבורג 7 שינ ‭3 10 1*01*0. ‬

—־הרציחות בלוגדון. םיר אחרי הרצח כמיר שקויר , נמצא כתוב על אהד הכתלים כדברים הא_^ה :היהודים " לא " יחו להאשים אותם חנם‭. "‬ויהי כהודע הדבר לראש השוטרים ו'צ' למחוק את המלים האלה. אך צוררי ישראל קצפו על ראש

_ושטי־ים קצף גדול _;ואומרים כי מהדברים האלה נראה ודאי בי הרציחות האחרונות נעשו על ידי יהודים, לה ג קם כגלל ר אשמה אשר האשימו אוהם בראשונה חנם. בבילפסט, באירלנד, הפשו איש אחד, שסראה פניוסעירים חשד, ובידו מצאו שק ובו סכין גדול ושלשה תערים מלכלכים בדם‭'. ‬ ביום המול לבוא האיש הזה _בהעיר הזאת בא יי מכתב לאחד במכתבי העתים שם , לאמר: ארון יקר, באתי לעירכם , יען בלונדי) ההמימות גדולה עתה, ונשי הקהל בבילפסט תעשינה טוב להזהר מעט , יען אחשב להחל מעשי ביום השבת . ככר נתתי עיני בנשים שמנות אחדות , שנקל להסיר ראשן מעליהן. אץ אני להתל, בי אהבתי עבודתי. המכתב חוה, כיייר המכתבים שבאו למכתבי העתים בלונדון מהאומן הזה , כתוב בדיו אדם וחתיכ עליו: ד ש ק בוקע ב טן ‭— . ‬ לכבוד האורח הגדל‭/, ‬ הקם* וילתלס , חדש הט_^ך _הומכרט את מיי כל היכל המלבות וכלי הבית , ויוציא על זר. מליון פרנק. י — בתחנת _מיריקסיל (כמאה ושמנים קילומתר ספטי־מרנ) רא_; מהוה שרב נפלא, והוא מראה בל העיר פטרבורנ לבל פרטיה .

המחזה עבד בחצי שעה. — _כהאקדטיה להכשת ב פ ר י ש רדאר, הציר באור (ל:וטנרף) פארי , ציורים מדברים מתנועעים , למשל ‭*"‬ אדם מקפץ, עוף פורח, רמש רמש על הארץ, הנועת גלי הים, וכדומה. על ח ל ו ח יצוירו ציורים רבים , ובסנוב הלוח במהירות יראו ציור אהד בבל תנועות הדבר המצויר ‭— . ‬ שפת צרפתית מגרשת כלה מאשכנז. הקםר וילהלם צוה _, כי רשימית ה ט א ב ל ים בחצר המלכות , שהיו כותבים עד עתר, בלשון צרפתית, יכתבו טעה ה כלשון אשכנזית . בפקודה שרי המלכית בסקס ויסר (אתת מברינות אשכנז) תרגמו לאשכנזית יתר משש מאות מלים צרפתיות השנורות בפי פקידי הממשלה , ותפקידי!צוד ל* להשתמש מעתה כי אס במלים אשבמילת- ‭- -‬ ל

-־ דר'מ, ריל טאקגזי הרפים עתה את ספר הצטדקותו ננד האשמות אשר טפלו עליו רופאי אשכנז ברבר מחלת הקסר פרידריך . לפי דברי הרופא האנגלי , לא הכחיד הוא מאומה מהקסרית וגם מהקםר בעצמו, ומתפלפל בחכמה להראות שסדר המרפא שלו הוא הטוב_, וכי גם רופאי אשכנז הסכימו לו, ובאחרגה הוא גולל האשמה על הרר' ברגמן שעשה החתך ביר כברה , ללמעלה מהמקום אשר היה צריך לעשלת שם. ומהלל ומשבח את הקסר , את מנוחת נפשו וסבלנותו הגדולה. הדר' ברגמן יביא אח הדר' מאקנזי במשפט בגלל הדברים האלה .

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩