⁨⁨הצפירה⁩, 29 מאי 1928⁩ — הבערח הגדולהי בהוטא ס [⁨כתבה⁩]

הבערח הגדולהי בהוטא ס

(מכתב מטיםלים)

בעשירי במאי, בעשר שעות בבוסר פרצה בקוטאים בערה גדולה. האש נראתה מחהלה ברובע היחודים ובמ־ שך רגעים אחדים אחות בבתי העץ, שארכים מהם יש ערך חשוב בקורות היהודים בעבר קווקז. חרוח החזקה הפיצה את האש ובמשך שעות אחדות הקיפו האחבות שאש מאות בתים, _חעומרים על שטח שא קיאומטר מרובע. היתד. סכנה, כי כל העיר תעא באש, ומהעיר ההיסטורית הזאת יש־ ארו רק אודים שרופים, כזכר אישוב נדול שא בני־אדס. על התושבים נפלה איטה השכה. איש לא ידע מה לעשות מתהלה, והיו מצילים דברים קלי ערך, ולעומת זה חיו משאירים חפצים יקרים. הרבה אנשים נשאו כלבים, חחולים טטאט־ אים וכדומח. עוללים ויונקים הושלכו ביהד עם עריסותיהם מהקומה השניח. זקנים וחולים נשארו כבתים ואיש לא שם לב אליהם. במהומה נפצעו כשאש מאות איש. לעת עתח חוציאו מתחת אחרבות שאש גויות אדם שרופות. חסרים הרבה יאדים ואא ידוע אנח באו. שכעת אנשים יצאו מדעתם. מכבי חאש אא יכלו אעצור את חאש. מים אא חיח בעיר והוזמנו טאג־

רפית מכבי האש משמונה עדיהן, מבאטוס, טטיפאיט, ועוד. ב־‭1_!‬ בטאי שקעה הא‭. !?‬בטסירון! נטש רבה עבדו השוטרים וההיילי‭*!‬ גם " הצלב האדום" בא אעזרת הנש0־ פיט והכין אוכל ורפואות. באמבול' טוריון _הפרוביזורי חבשי 300 פצועינ4 וביום הראשון ניתנו 2000 טנוו! אוכל. 4000 נפש נשארו בלי גנ לראשם, הנזק עולה לסכום של שמנה מילמ! רובל. חלק גדול טהנשרפים, יושב בטד כות ובצריפים. הקואופרציה של הפועלים שלחה 7 קרונות קטח. הקוטי־ _סדיון העממי לגרוזיח ישלח 10 קרונות קמה וקצב עשרת אלפים רובל בתור תטי כר. ראשונה. להם ותה ניתן לכל דורש חנם אין כטף. " הצלב האירוס" אוסף בגרים ולבנים לטובת חנשרפים. נשאחו כרוזים אנרוזיח, לארטניח אאזרכיידז_'אן בדבר עזרח. _, נשיאות מועצת חעיר בטיםלים הוציאה 20 אאף רובל. מהשרפה סבאו ביחוד היתודים, רף כא נש חרו_^ע חיהודי הישן. הבערה עשתה רושם נורא עא כ? היהודים ברוסיה _הסוביטית. _ל זבולון הררי

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩