⁨⁨הצפירה⁩, 11 אפריל 1905⁩ — המהומות בערים ובכפרים. [⁨כתבה⁩]

המהומות בערים ובכפרים.

בטכיע הרשמי . קוקז" נדפסו הדברים האלה ‭. :‬בכיה פברואר בשעה הרביעית בצהרים התאספו אברי הכפרים חידארי וואידזי מחוז שוראפן פל ך קוטאיס, :שלש מאות והמשיס איש, ויקראו: . עורה עתה נשתנו הזפנים, עתה הופש אהדות ואהוה , הלאה השלטון הקודם' ועוד קריאות באלה. בתהלה התפרצו אל ביהיס בעל שתי מהלקות, ויגרשו את שומר ביהיס. וישברו *ת הדלתות " החלוגות. הארוגות, השלחנות, הבסאות, יקרעו י את תמונת הקיסר וכל הספרים והכתבים . משם עכר המחנה אל לשכת פקידות הכפר וישהיתו כל הנמצא , והספרים והכתבים הוציאו החוצה וי_&רעום לגזרים קטנים. משם הל ך ההמון אל כפר וואידזי, אל בית האציל איוואן קיפיאני, ששם התאכסן סוכן אחוזת הםקלט היוני באי קפריסין, הארכיטנדריט שטואל , ובראותו את ההמון הפרוע הספיק להסתתר . המחנה התפרץ אל הכית, וישבור את הדלתות והחלונות ובל

רזגמצא בביתו ויוציא משם אל ההצר שגי ארגזים וישברם וישחית ויקרע את הספרים והכתבים ד גנוזים בהם , ואהיכ התפזר ויל ך לו י לדברי הארכימנדריט חטפו ההוללים את תעודות ‭!(^*!)‬י נ‭!&‬ _נן) הקיסרים הגרוזינים, אשר בכחן שלט המקלט בנכסי דלא ניידי. בערב היום ההוא התפרץ חל ק מן המהנה ההוא אל

:ית קיפיני, שהיה אז בדרך הוא ומשפחתו, ובאיימו :רצה על האנשים שנמצאו אז בכית, שבר את !תיבות והארגזים וישהית ויקרע כל הכתבים וינזול מני קני רובה לציידים ואדרת. _אהיכ צוד• לבונים *התעסקו אז כבנין בית לקיפיני להפסיק מעבודתם . :מחוז תשיט התאספו אכרי הכפרים : דזליס , מצדי־ _שדזבלי באחוזת מוחרן ויחטבו את היעדים מן 1 עד 5 שארץ . ביום 5 מארץ הוזמנו זקני הכפרים הנזכרים אל לשכת הפקידות המוחרנית אך במקומם באו תושבי 14 כפרים. כברור הסבות אשר המריצום לעשות המעשים הניל קפצו וענו בתחלה באי ־־כח תושבי הכפרים ההם, ואהיכ כל קהל הנאספים , במספר שמנה מאות איש. המושי מקלות, ואיזה מהם גס קני ־

־ובה. ויציעו פה אהד את תביעותיהם השונות . בין התביעות ההן מצטיינות ביחוד התביעות האלה: בטול האקציז והשגחתו;הלמוד בבתה"ס יהיה על פי רוב כגרוזיגית;חפש הדפוס. ויקבעו זמן למלאות את התביעות עד ייד מרץ ‭-. ‬ גקרא בטליון חיל רגלים אל המקומות הנ"ל להשיב את הסדרים למכונם ולהיות לעזר לשלטון המקומי לגבות מאת האברים דמי ההיזק שנרמו בחטיבת היעדים . על אכרי שלשת הכפרים ציקלאני. רזליס, ומצדיםדזברי , ראשי בריוני של מחוללי הפרעות. הוטל לבלבל את גדור הצבא כבל זמן חנותו שמה . — מקטיניץ־פודולסק מודיעים, בי ביטים האלה

תאספו כל אכרי הכפר ריפיניץ מחוז קסיניץ. ויחטכו נצי היער של בעל האחוזה קריזנוכסקי. חטבו עד ‭200(‬ עצים גדולים. אשר הובלו עיי האברים אל חלותיהם . לפי שמודיעים, היתה סבת החטוב הנורא . ־זה השמועה שהתפשטה בין האברים כי עתה נתנה " ־שות לאברים לחטוב כל יערות בעלי הקרקעות . אל קום המעשה באו פקידי הפוליציי לחקור ולדרוש שרש ־בר. וינלו, כי את השמועה הזה העביר כקרב האברים *הד מחיל המלואים פשר לבטליון המלואים הבנדרי. טעזב בזדון את מקום עבודתו. חנאשם נתפש ונשלח :דרך המשטר לבנדרי. נם במקומות אחרים משחיתים האברים את היערות. בכפר גאגוריאני הסמוך חטבו _־זאכריס כמעט בכל לילה במשך שני הדשים את יערות *דוני האחוזות. לפי הנשמע , סבת המעשים האלה השמועות העוברות בין האכריס, כי הממשלה נכונה להלק ביניהם את הקרקעות .

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩