⁨⁨דבר⁩, 20 דצמבר 1932⁩ — ‭35$$ 71)‬ מחצית אדמת עיסאוי ל-שכךנה • עפמית [⁨כתבה⁩]

‭35$$ 71)‬ מחצית אדמת עיסאוי ל-שכךנה • עפמית

, ארגון הטורים ופקידי עיירת ת"א לרכישת _אדסת עיסאוי מודיע, כי החלקה נקנתה, בהסכמתם ע"י ה"ה _גוט־נורביץ, על טנת שיעבירו את מחצית החלקה _בלי

ריווח יגוון ‭?'> '‬קח‭!, ‬ק ק _ג בשבי ‭_^_-‬בי‭/?‬ הארגון הארגון‭.. ‬לארנון לארנון נית

1 סל ?

ניתנה ארבא חודש יטיס להמצאה הכסף. ההסכם םודר בתיווכו _0ל מר י. רוקח. שכונת אמני־ם בעצת המשרד התיאטרוניאמנות" נתאדננה " קבוצה ליסוד שכונת אמנים. הקבוצה קשורה במרב! לשכונות העובדים. על כל חאטנים המעונינים (משח־ קים, מנגנים, ־ ציירים, פועלי במה, סופרים וכוי) להר־ שם- במשדר התיאטרוניאמנות" בבל יום _ב־‭6 — 4‬ תמכו במושב " זקנים! הנחלת מוש-כ זקנים כינםה ביום חי עתונאים ומוזמנים שונים להראות להם את המוסד ולספר על תולדותיו ומצבו. כשעה וחצי עבדו האורחים בחדרי המוסד, התבוננו אל חיי סדריו וחיי החוסים בו (למעלה טמאה איש ואשה) ושמעו את ביאוריו של המנהל םר קורראנםקי. מפני חוסר פרסום נעלם מעיני רבים ערכו של מושב זקנים וטיב סדריו. משהגיעו לו ימי םצוקה, באין תטיבות םחו"ל, הוכרחו ראשי הטול סד לפנות אל הקהל חםקץטי. ‭| |‬ לא לןנו לרגל הידיעה _כגליון אתמול, כי בנק ברקלייס קנה את חבית בקרן רחובות הרצל והשדרות ב־7000 לא"י , מודיעים לנו מוזבנק, בי לא קנה את הבית ובי לא חשב לתת בערו סכום כזה. למותו של נחמן םובוצל, י מודיעים לנו שהרופאים קבעו, כי מיתתו החטו&ח של נחמן סובוצקי ננרטח ע"י שבץ הלב. בכיסו נמצאו 145 טיל, שעון ופנקס רשימות. למחדת אותו יום תת־ כונן לנסוע לעזה לעבודה. שאל בנוה שלום לפועל ערבי. בעלת הבית שבמסדרון ביתה נמצא מת, אומרת כי שאל לאיזה ארם ומיד, כשפנה ללכת, נטל מת. נתפםו גנבים שני גנבים _עמוסים שקי חפצים גנובים נתםפו אתמול ב־4 בבוקר ע"י השוטריפ דורני וקלינר ממשטרת ת"א. הגנבים חם ערבים מסביבות עזיה. השוטרים עקבו אחריהם כלב תל־אביב במשך שעתיים ותפסום ליד פרדס גינטר, בקרבת רחובות בלפור . והםגיר. חודש ההסתדרות בנוער תעובד נפתה עם המסיבה שנערכה באולם ועדת התרבות, אשד כי נסרי כ־500 נערים ונערות. פתה י. גלילי וציי!את תוכן הפעולה של הסתדרות הנוער העובד בתודש כסלו. בימי החנוכה יתקיימו שלושה כינוסים מחוזיים: לעמק בעין-תרוד, לשומרון בשפיה, ליהודה בת"א. אחרי דברי הפתיחה קרא החי -מרגלית מ _" אחל" את " הפועלים הללר, " אבטיח‭,,, "‬בית ספר לאינטליגנציה" (להזדמנות האיחור בי] הנוער הלאומי יעם בית"ד‭. (‬הקהל הצעיר ;ה1רה לקורא במחייאות כפים ומערכתבמעלה" הגישה לו שי — התימת שנח על " במעלה ‭" . "‬ שעות אחדות אחרי המסיבה הדרו ?הרחובות שמחת הנוער עד שנתבקשו בחצות ע"י המשטרה להתפזר.

נשה צפירה-נרדי הקונצרט של ברכה צפירה ונחום נרדי בתבניתו החדשה נקבע ליום ד י 21 לדצמבר, באולם מוגרבי. אחים ואחיות" לילדים עזובים " אסיפת מוזמנים משכבות שונות של אזרחי תלאב‭. _£>‬ שנתכנסה י מטעם המועצה לעזרה סו־ _ציאלית שעל יד ועד ד_&הלה‭-, ‬דנה ב'טא‭; , :‬ הט־פו-ל בילדים עזובי חנוך, מחוסרי מחית ועוג. ‭- -‬ חוק. הוחלט להקים ועד טרבזי לטיפול . בילדים מסוג זה;לארגן ‭,, ‬אג‭>1‬ת אחים ואחיות" לילדים -והיטל על ד"ר א. סימון, ד ייר ו. פדוים _זא. קוטיקוב לעמוק -בפעולת ארגו!זה. על מר ב. הלמן (מנהל בי"פ לילדים מפגרים) היטל להכין תזכיר על הקמת " חתנה לילדים עוברי תוק‭. "‬כמו כן הוחלט לארגן הבר -עורבי -ין -מתנדבים לעזרה יורידית לילד עובר חוק;לםדר שורת הרצאות פומביות על שאלה זו לסידור ההרצאות נבחדו ד"ר ; הופה רב. וולמן. הועד המרכזי יתאםן* פעמיים בחורש. יו"ר הועה"מ:ד"ר ויקטוריה קרוםקל. י עולים חשמלאים! םקצית החשםלאים על יד אגודת פועלי המתכת מזמינה את החשמלאיפ מבין העולים החדשים להערב ב־7 בחדר הסקציה, בבית הפועלים.

לזכר ברוכוב במלאות ‭15 "‬ שנה למותו של ב. ברוכוב סידר סניף הנוער העובד בטוצ"ש מסיבה _מוקדמת לזכרו. פתח בנימין. י. בן צבי סיפר זכרונות על ברוכוב ועל שנות עבודתו אתו ברוסיה ובאמריקה. ד. לוי קרא את מכתבה של החברה ליובה ברוכוב לנוער. נעמי צורי קראה קטעים ממאמר הערבה על ברוכוב שפורסם ב-במעלה ‭" " . "‬ בשבי המפכה" בקולנוע " מוגרבי" מדם מלגלג לצעירות המתאהבות כשחקנים לאחר טבט ראשון, הנשיות על ידי -כסכה א'צר על פניהם וזריזו-ת תנועותיהם, מבלי לחקור לפניהם הגלויות ולבם הפתוח. יש בסרט גפ מש‭-, ‬ם לעג לבתי ההבראה של הבורגנים ולשיטת הריפוי הנהוגה בה. איש רצחתי" באופיר" ‭""‬ סרט רצוף אידיאה, מעורר למחשבה. בעל מגמה פאציכיםטית בולטת משובצת במסגרת של משתק , אמנותי וחויות דרמתיות. הדוד ההולך, זה ששלח את בניו לשדה הקטל, היא שהיה ספוג רעל פטריוטי ושנאת עטים, ואילו הדור הצעיר, שישב בחפירות וחזה מבשרו את שגעון הדמים הוא יסלול את הדרך לאחוות העמים. מרט טוב הראוי לשבה. גשמים באור ליום א' ירדו ‭. 2. 5‬ט"ט. וגיוס א' ‭1. 8‬ מ"מ. לחץ האויר עולה שוב, נושב‭?(‬רוח צפונית־טזרחית קשה.

. מערב‭- —-‬ ב‭6-‬ ברח' הכרמל -בנן ברבר אספת גננות העוברית נגנים -הפרטים ‭— ;‬ _ב־7ב?_שכת . בגי־ ברית''־ מדופ י ש. קליק על מלחמות בני יעקב נספר היובלות ‭— .. ‬ ב־7 בועד הקהלת מטעם מפלגת הפועלים _הדתיים־ םוציאליםטים אספת חברים דחופה: הבחירות לועידת ההסתדרות ולס. פ. ת"א. — _ב־8 בגימנסיההרצליה" האספה הכללית השנתית " של חברי סניף הסתדרות הטורים. — ב־8 בביה"ס לטםהר ר"ר _הר־אבן מטעם האגודה לביאוטיפולוגיה. — _ב־8 באולם מונרבי ‭,, ‬עםך" ע"י . חביטת ‭— . "‬ ב־‭8. 30‬ בבחרות שיח- על עתוגות השבוע. — _ב־9 בשעורי המרע של הציונים חכלליימ יעקב רבינוביץ: הספרות החדשה, פרקים נבחרים. בבית העם הערב ב־7 ש. הר על ב. ברוכרב. הערב ב־9 בפעם השלישית תבנית כ"ט של המטאטא ‭" . "‬ בסמינריון הפועלים הערב _ב־8 ט. רבינוביץ ; יסודות - למוסיקת (בלוית _דוגמטי;מוסיקליות‭. (‬כרטיסים לשאינם שומעי הסמינר מ־7 על יד הקופה. בבית הבריאות הערב _ב־8 ד"ר טובה ברמן: שטירת הבריאות בתיי יום־יום, בלוית פנס קסם. בתחנה המיעצת בשא. אלות חיי המי!_והנשואין יענה ר"ר ד_^ינובי'ן לגברים. לפועלי הדפוס האגורה מסדרת לתברים הרצאות בדבר ההיגיינה ?בדפוס. הטרצה הר"ר לוי. ההרשמה ע7 הערב ב־5־7 בלשכת ?האגודה. באגודת משק בית הערב ב־‭8. 30‬ אספת חברות האגורה בוערת התרבות, קומה ב‭. '‬ ההרשמה לאגודה נמשכת בכל ערב _ב־5_־7 ש‭. 0‬ בהפועל ‭" ''‬ הערב ב־‭6. 45‬ בקלוב שיעור בןיאו־זי יצו לפלוגת " הסדרן‭. "‬ קונצרט של הרביעית הירושלמית בועה"ת נםברים אבונוטנטים לארבעת הקונצרטים של• הרביעית הירושלמית ב־200 םא"י. טיול למודיעין ביום ו' ב"ד כסלו מטעם ועח"ת טיול למודיעין — לקברות החשמונאים, בהדרכת ז. וילנאי. פרטים והרשמה בוערת התרבות _ט־9 ער 11 _ום־5 עד ‭7. 7‬ בין המשוטטים כיום י יוצאים המשוטטים לחרטוב ובה ילונו. י למחרת יסיירו את דיר־אל־האואה, בית עטב, םי-פלה_, מערת התאומים, ג_'ריש. בטוצ"ש חוזרים לתל אביב. ההרשמה היום, מחר ד י וה י _ב־8־9 בערב בקלוב האנו־ דה, רחוב _מונטיפיודי ‭. 22‬ אספה כללית למשפט השלום העברי מחר ר' _ב־‭7. 30‬ בערב אספה כללית שנתית של שופטי משפט חשלום העברי המחוזי בתל אביב, בהשתתפות שופטי בתי ־משפט בפתח תקוח, ראשון לציון, רחובות, רעננה ומגדיאל. החלטות האספה והבחירות תהיינה כשרות בכל _מטפר חברים שיבואו. מאת קרן _רי‭_~_0‬ הוחל באום‭*:‬ חפצים מטעם הסתדרות נשים ציוניות למען ח " בזר'י של קרן הילד. הקהל מתבקש לתרום בעי!יפה בהצלחת ־בזר" תלו-יים כמה מס־ ‭"?:_? " , ‬טובת ילדי ת"א. - ר:־:ה לר הילד ש>־ נשים עבריות מודיעה לבעלי ‭;, ;;‬ ?החעשיח המעונינים בפרסום תוצרתם, בי נם השנה יערה-פנה מיוחדת לתוצרת הארץ ב " באזאד" השנתי שלה שיתקיים בימי חנוכה בקפה " תרשיש" על שפת הים. את המוצגים לשלוח לטעון התינוקות אי רהוב _בונרשוב ‭. 16‬ מפא''י לקראת הבהירות ועדת הבחירות של המפלגה דורשת מאת החברים בשכונות לבוא הערב ב־8 _לקלול המפלגה. מנוה שאנן: קיקיון, פרץ כהן, רוזנצויג, דושניק. משכונת צ' ל י נ 1 ב : פלדמן, בורר. משב י הרכבת: וער, רוניק. משכ י הירקון: צורף, בן נחטן, בן א&רים. משכ י ש פ א ק : צרשני. משכ י נ ו ר ד י ח ו ט ר ו מ פ ל ר ו ד: דודניק, פינק, בדיסק, ־־, עטי־חי. משכ י ברגר: מין, _רוזנצוייג, _יצלןקי. משי' מחלול: ופרטן, _לררמן. משכי מונטיפיורי: גאון. אגורת ימאים ספן צעיר, י- גרבונוב, תני ר בי_"ם ימי גבוה בבלגיה ומורה ב " _זבולון" מודיע לנו, בי בת"א נוסרה אגורת ימאים עברים" המאחדת 5פי שער. כתריסר " בחולים בעלי השכלה ונםיון _ייטיים. מטרתה העיקרית של האגודה לסדר את הבריח בעבודה בספנות. רפוי שניים לילדים אגודת רופאי השנים _טודיעיה למנהלי בתי הספר העממיים, כי הקליניקה לשניים בבית הבריאות ע"ש שטראום, תפתח אחרי הפסקת התופש היום ותקבל ילדי בתי הספד העממיים מחוסרי אמצעים לרג-וי שניים. על הצפיפות בבתי הפ@־ ?הורים ומוריה מיצרים יהד בצערם של התלמידים והתלמידות לרגל הצפיפות בבתי הספר וביחו-ד במקו־ ? מות שנסגרו בתות מקבילות. העברת תלמידים מבית־ ‭???‬המטר לבי"ם גודרת אחריה ערעורים ותחנונים טצר הילדים והוריהם. למשרדי בתי הספד ולמשרד טפקת בתי הספר באים הודים מבקשים על ילדיהם להשאירם ?בסביבתם הקודמת. אין הורים מתאוננים ע_> חום* ‭- -‬ !רצו!טוב מצר מורים ו&_נתלים בבתי הספר, אך התני י אים -האוביקטיביים גורמים־

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩