⁨⁨Davar⁩ - ⁨דבר⁩, 4 July 1950⁩ — העברית כגורם חלוצי [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

העברית כגורם חלוצי

_געם ביקורו של דומה שטרם הוערך הדבר כראוי‭!, ‬ כי בטירחתנו לרכלש את לב הנוער היהודי באמריקה לארץ ישראל -ל־ תנועה החלוצית, אנו פיסחים על תנועה, העושה זה עשרות בשנים, בלב הנכר ובתוך תוכה של הטמיעה, למען השב לב בנים והדור ה:יעיר לעברית ולתרבותה. כל שהסתכל בעין בוחנת י בגולת אמריקה רואה שהטמיעה _אונ. ־ לת אווזה בבל פה, על אף הציונות שקולה נשמע ברמה, אך אינה מחייבת למעשים לאומיים גדולים. הויה גדולה היא _איקוא כל פגישה עם נוער יהודי בניו יוי, _־ק, _בגילדלפיה, בשיקאגו, בקליבלאנד ועוד, הלומד ומדבר עירית במוסדות שהוקמו על ידי ההסתדרות העברית באמריקה. כאן הלב _נותוח לנושאים ארצישראליים וחלוציים, שכן הוכשר 1 הקרקע על ידי הקניית העברית. והרבה יע להצטער _שפעלי השליחים הארצישראליים אינם משתלבים בפעולה מבר רכת זו.

מ. ריכולוג _; זכות גדולה היא איפוא להסתדרות העברית באמריקה, העודרת בשדה בור זה כמה עשרות בשנים, בידי מתי מספר של העומדים בראשה, ובהם נזנחם ריבולוב, עורך השבועון המרכזי של ההסתדרות העברית . הדואדי (הנכנס בשנה הבאה לשנתו השלושים לקיוטו‭, :‬ וסיפר ותיק, שהוא מבחינות רבות סנדק הספרות העברית באמריקה. לא כאן המקום לדבר, ולו בקצרה, על פעלו הספרותי של ריבולוב כמבקר ופובליציסט. בזה ייאמר רק שעינו פקוחה על כל תופעת ספרותית וציונית חשו־ בה (זה עתה פירסם הערכה נאה ע? "דבר‭("‬ באמריקה, בתפוצות ואהרון אהרון — בארץ ישראל. נקוה שביקורו הפעם יסייע להפלי את גורם העברית באמריקה כמנוף ת: כוח לעלייתם של בני הנוער הנה ואי, 1 לך קשר הדד י בין הארץ והגולה נאה ויפה מות, ג. קרסל

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩