⁨⁨ʻAl ha-mishmar⁩ - ⁨על המשמר⁩, 4 December 1957⁩ — ג^נןקה [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

ג^נןקה

מ> >ם כנרת ותוכמת המים האדזנ*!/ י

(פעיקר לפי מאפרו של פרופ' ז3 די־ , ליאו, מליון פ, יולי ‭1957‬ של עתון אגודת האינג'יגריפ והארכיפקפיפ^ סיכום המאסר הקודם (מיום ‭:(27. 11. 57 ‬ לפי תןכנית הסיס הארצית צריך יס־כנרת ל?־ 0ש כםאגר ארצי ראשי, 9טת9קיד1 לאזן *ת צריכת־הסים עם אסטקתם. ניצול אנס זה כםאנר סבעי מותנה בבד, •פני־היס לא ישתנו בעיקרם 1נם הסליחות שלהם לא תנבד. לכאורה, אפשר היה להטנות לנגב את טי הירדן הנשמים עכשיו. לכנרת ולשש"כך לנתק אותו שן האג* (^מ לכמותיפיס מסוייפת, הדרושה לשם קיום י זתפה בירדן, דתפה פהכנרת^ אולם הדבר היה מביא ! להפלחה פהירה של פי האג* כל וה — על"פמך ידיעה של כפמות הפיפ הנכ" נשים אל האגם כממוצע שנתי והיוצאים ממנו• יעלימוד מדידת תכולת־הכלור בירדן מצפון. ככנרת ובית דן מדדו* ממדדות אלו הומל^ המסקנה, שבקרקע האגם נובעים מעיינות מלמד* המספקים למימיו כלור בכמויות גדולו* במקרה של ניתוק הפיס זד . מתוקים" הבאים מצפון תהיה לשי הפעימות האלה השמעה מכרעת על המלחת םייהאנ* לכן היה הכתו להניע לפתרון אתר. מורכב יותר. שיבטיח . ססאסוס-קוד" הן לגבי תם פני י השים והן לנבי השליחות הקייפה בכנר* מאזן־הפיפ המתומן עיקרי"התוכנית מטופניט בתרשים. הירדן פביא לכנרת בממוצע שנתי ‭5*7‬ מיליון פסתפ מעוקבים פיט (*פ"ק/ש* פזר. תוקדש הכפות של ‭30‬ *מ"ק/ להשקייה שלמה של שמח ההול* באפיק הירדן ליד גשר בנות' יעקב מבור. אנדכן. הכפות הנוהר* היינו ‭517‬ פ. פ"ק/ש (בתרשים פםופן • ‭^317X10 ‬ י מתוך הכפות הזאת מטים מאפיק הירדן את הכפות ! של ‭434‬ *ש"ק ומשאירים גו לשם זרימה לכנדת את הכמות של ‭83‬ *מיק/ש. י אולם את השים שהופנו לתעלה אין שולחים בשלמותם בפישרין לנגכ, אלא מסתפקים כמשלוח ישיר של ‭196‬ *מ"ק בלבד. את היתרה של ‭236‬ *פ"ק/ש. פכודניפ אל הכנת! ופייצתפ באפצעותפ כוח בתתנת־ הכוח ליד ממחה. מהאגם יקחו גמורה עליית שאיכה אז! הכמות •ל ‭173‬ *פ"ק/ש. , שיצטרפו לזרימה לנגב, ובמר- ! הכול יתרמו לנ‭198-1-173-) 371 ג1‬) *פיק/ש. גופף על כן יוגה ציטד בנדה המערבית של הכנר* אשר יאסוף את המים מהמעיינות המלוחים, כמ ו למניע את כניסתם לאג* מפנה אותם למורד הירדן. בתחילה יעביד הצינור ‭23‬ מ. פ*ק, עפ אפשרות של הבדלת הפטיקה בעתיד ^‭80‬ מ. נמק/ש. . על"פנת •יוכל לקלוט גש שים המוזרים לים פאזותההשקיי* לשש שר• *ורימו נדם לכנרת ואתתכן ישאבו את חלקם הגדול בחורה? שי היו ן ן הנשפכים לכגרת פכילים ‭17‬ מיליגרם כלור לליפר. לעופת־זאת פי האגפ שכיליס ‭288‬ מיליבר* •ידושו של דבר. שיזמו את האגם גפים . פתו קי פ* מסלו ששגו שיש . שלוחים". נופף על־כך ימנעו ממנו את גישת־הפיס המלוחים ממעיינות. הנמצאים כידינו — כאמור. כל־זה פתי! הנה* שהמים הנופלים דדך המות בינות בפבחה ימדבגו בפהידות עם פי־האגם ויקבלו את תכולת־הכלור הרגילה גאג* בםרפ יושאבו בזמרה אל הקר לגג* להנחה זו הניעו על ימוד בויקת תבולת־הכלור באגם ליי שמד פי־מיינות פלוהי* הפתבנניפ פגיאים גמשבה אה העובדדשאינה תמה פתירות העירבוכ של מיפ פועסים — מי־פעיין — לפהירומ של םים רביפ שיבואו. לבן םמחיפ שיהיה !ורד בליפודופמקר נופפי* כת לפתור את הכעייה הזאת בשלמות* המאזן הכמותי י לכנרת ייכנמו כפויות הפיפ הב*ת: 1) פהידדן במישתן ‭83‬ מ. מ"ק/ש! 2) ודך תחנת־הכות ‭236 ‬ מ. מ"ק/ש! ‭43‬ מגשם על שמה האגם ‭18‬ מ. מ"ק/ש: 4) ממעיינות ונחלים — אמדי הטיית ‭23‬ מ. מ"ק/ש. מי־ מעיינות פלוחי* כלומר — ‭<15נ—23=) 128‬ במן־ הכול ייכנםו לאגם ‭517‬ מ. מ"ק/* לעומת־זאת ייצאו מהכנת!: ןן על יו י התא" וי ו ת ‭270‬ מ. מ"ק/ש. 2) על־ידי שאיבה לקת לגגב ‭173 ‬ פ. מ"ק/ש. ובמד־הכול ‭443‬ *מ"ק/ש• מידף. ‭74‬ *מ"ק/ש. (-‭517—443‬) יישאר בשביל וריפו• בפות הירדן משפש להשקימ עפקיהירדן ועמק בית?שאן. כמות וו מספקת את הצתכה באזותם אל* כאשד היא משולבת עם הסיס ממעיינות מקמ פיי* דרושה יותר ביתן יוזרשו ^•המעיינות המלוחי* שהומו בגמור לאורך גרתי הי* היינו ‭23‬ מ. מ"ק/ש. בסיכום: לממרתיהשקייה ינוצלו במןיהכול ‭445 ‬

*מ"ק/ש היינו ‭371‬ *מ"ק/ש. שיי.... ו לנגב ד‭74 ‬ " ש. ש"ק/ש. שינוצלו להשקיית האיזוד הששהדע דרושה מהכנד* כל התוכנית נעשתה בהתחשב עט טני ימ כנרת קבועים בעיקר* (אע: כאשר תם טני ים־כמרת הוא ‭210‬ פשד שתחת לםני ים התיכון, כמי שהוא על־הרוב עכשיו, מכילה הכגרת שלושה מליארויט ועוד 790 מיליון מטתס מעוקבים מים — יש בזה תיקוןיפעות כלפי הפיטטר שהודסט בפאפר הקממ^ מאזן־הכלור כפות הכלור שתוכנם לאגם פפיפי י היוון ופשלומ־ תו בםבזז* הפכילים ‭17‬ טיליגרט מור לליטר. כאפור. תגיע לחפש טונות לשנה בקירו* נוטף עליכך יוטיטו להטליח את האגפ פי־הפעיינות הנותרי* בכפות של ‭68‬ אלף טוגו* בטד־הכול יטוסקו לאגם כ־‭73‬ אלף פתה כלור לשנ* לעומתמאה י־צאו מהאגם כ*‭69‬ אלף טונה לשנה: ‭173‬ מ. פ"ק/ש. שישאבו לקוד הנגב ד‭74‬ מ. מ"ק/ש. שיזרמו תומה יוציאו כלור בשיעור של 280 מיליגרם ל5ל לימד.

מהאמור מתברר, שאגט זה . יתעשת ב־4 מוגוה כלור לשנה ומכאן, שתהיה עליה קטנה במליחות שי יפ־הכגד* מליחות זו תגיע מקץ ‭35‬ שנד. לשיעור קבוע של ‭297‬ מיליגרם ללימר. המים שיוזרמו לנגב יכילו 150 מיליגרם כלור לליטר. שהט קצת פחות מהתכוז של סי-הידקון, המכילים 166 מיליגרם לליטר• ככל השקולים האלה לא הובאה בחשבון אגירת פי-השפפונות של הירפוק, עם תכת כלור נמוך. שמכגפו ליפ"כגד* אגידה כזו תשנה את כל התנאים ואפשר יהיה לצפצפ במידה ניכרת את כפות פי" המעיינות המלוחים שיש להסות* על כל־פניפ' אחת ביצוע התוכנית יהיה צורך במדידות מתמידות של פני י הי* של כמויות הסיס ושל תכולת־הבלוד. מעובד על י ית חלל פירגר

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩