⁨⁨معاريف⁩ - ⁨מעריב⁩, 25 شباط 1986⁩ — - _פעם מפקדת ת מ י ר מפקרת [⁨للمقال⁩]

- _פעם מפקדת ת מ י ר מפקרת

מינה בן צבי, מפקדת בצבא הבריטי וקצינת חץ ראשונה בצה"ל, נפגשת אהרי 40 שנה עם חבריה, בבנט חיילים משוחררים, שנפתח אתמול בירושלים

סופרת מעריב כשנפרדתי ממינה בן צבי היא פתהה את דלת ביתה, חזרה וקראה לי: " הזהרי שלא להפריז בדברים. _עדיןן להצניע את שהיה מאשר להרבות במילים‭. "‬המילים האלה, כך נראה, מאפיינות אותה כל חייה. מינה p צבי‭p, ‬ המפקדות הבכיתת בצבא הבריטי, לימים קצינת t חן ראשית ראשונה בצה"ל ומזה 25 שנה מנהלת את מכון " כרמל" להכשרה קהילתית לאנשי מקצוע מרהבי העולם, בהיפה. השבוע היא נפגשת עפ חבריה בכנס בין לאומי של החיילים המשוחררים, שנפתח אתמול בירושלים. דפי היים מקופלים ייפתהו. מפגשים נרגשים לאהד 40 שנה. מינה בן צבי, על אף גילה, מלאת מרז עדיין. הליכות של מי שהיתה מפקדת: המבט הישיר, זקיפות הקומה וניכת הדיבור התקיפה. מינה, חברת ההגנה, היתה לאחת מ־ 4500 בנות 'יהודיות ששרתו בתקופת מלחמת העולם השנייה בצבא הבריטי, לאחר מאבק ממושך למען מתן היתר לשירותן. ילידת רוסיה אולם כמעט צברית. בוגרת הריאלי בחיפה. חניכת הקורס הראשון של קצינות וסמלות בינואר ‭. 1942‬פייטרית?לא, היא נדה בראשה בשלילה. היה זה אף טבעי שלא לשבת בחיבוק ידיים. מינה מפקדת פלוגת נשים בקהיר אחר כד באכלס־ נדריה. הבנות, כולן נהגות, פקידות מחסנאיות ועוזרות לא-

חיות בבתי ההולים‭". ‬למרות האווירה הקפדנו לשמור על הווי יהודי. הדלקת נרות בשבת. והשפה העברית שגורה בפי כל‭". ‬בעקבות השבת השחורה קיימנו שביתת רעב. כשהגיעה לאוזנינו השמועה כי ילדי טהרן הגיעו לארץ, ערכנו בזאר ובו מלאכות יד שונות מעשי ירינו ומעשי ידי החיילים היהודים. גם הפלוגות האחרות קיימו מבצעים דומים, ובסר הכל נאספו 1200 לירות למען ילדי הפליטים, סכום גדול מאוד באותם ימים. "עם תום המלחמה הרוב נשארו לשרת שנה נוספת. על פי הוראת ראש מטה ההגנה דאז, משה פנה, ביקשתי חופשה באמתלה של ביקור אבא בארה"ב. נשלהתי לשם כשדרגות סרן לכתפי במשלחת ההגנה האי" הדאשונה לא־ רה"ב. במשלחת השתתפו יעקב דודי, לימים הרמטכ"ל הראשון של צה"ל, זאב שינד מאיילת השחר, _דאוס דסני - צנחן והיום איש יד ושם ואנוכי - אשה יהירה. סיפרנו על ההגנה בפגישות בית סודיות. המטרה העיקרית לאפשר רכישת אוניות שהפליגו לחופי איטליה כדי לאסוף את הפליטים. באוגוסט 1946 הגיע מועד שחרורה, אולם לא עבר זמן. רב עד לפרק הח"ן בחייה. כקצינת ח"ן ראשית ראשונה בצה"ל קלטה אלפי עולות חדשות מרחבי העולם והורתה להן פרק ראשון מחיי מד־נת ישראל. ב־1961 פתחה את מכון "כרמל‭)"‬אשר לימים נקרא על שם גולדה מאיר ז"ל) ואותו היא מנהלת עד היום.

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩