⁨⁨معاريف⁩ - ⁨מעריב⁩, 1 آذار 1971⁩ — מוובל הוולייח [⁨للمقال⁩]

מוובל הוולייח

מהבל־מוחזר מחמוד חיגיאזי

מוזזמד באבר חיגיאזי, איש ?אל פתח" נתפס בשעתו " בשנת 1965 וניצל ממוות תודות ? . להגנת ער"ד ישראלי * שר־המשפטים דחה אז את בקשת הפרקליט האלג'ירי וורדם לםנגר עליו a• ‭». *‬א*ד ש‭. _*‬ודן מחמור'כאכר היג‭»'‬זי המהכל שנישל בעכד _מווכל התלייה, תודות להגנתו ' של עורד־דיו ישראלי, יזכה לשוכ ולהיות אד_8 חופשי. חמורת החזרתו של השומר _החםון־ ממטולה, שמואל _דוזנוואפר, הפד לעצמו תיג'אזי למעלה משתי עשרות _שכיפ, שנותרו לו לשכה בגלא הישראלי. חיג'אזי, אישאל־פתזז‭, "‬זכה בשעתו לפרסום וב עקב ההליכים המשפטיים " השונים, שבהם היה מעורב, ואשר עוררו התעניינות בינלאומית. הוא נתפס. בבוקרו של ה־8 בינואר ‭9«5‬ג, כקילומטר טנכול ירדן' לא רתוק מנתושה. היו אלה _רועיב דרוזיים, אשר תפסו את המהכל הפצוע, כשבידו. תת־ מקלע הגון עפ כדור ונקרע ככית־הכליעה. לילה קודם לכן, תדר תיג'אזי עם עוד חמישה מתבלים _מווייגים לישראל. החולית, הצמידה שק חומר־גפ'ו למכון' המים של נחושה, הנמצאת כ־4 ק"מ ממה שהיה ממנו קו שביחת־הגשק עם ירדן. חבריו של חיג'אזי גמלטו, _חומר־הנפץ סולק ואילו הוא בפצע _בחילופי־אש עם משמר צה'יל‭,.. ‬ ביוני אותה שנה ניוון למוות על־ידי כית־דין צבאי, שדן כמשפטו בדלתיים סגורות• תיג'אזי הודה באשמות ונידח על-םי תקנת 58 מתקנות ההגנה ‭). ‬שעת חירום‭. (‬ היה זד. גזר־דין המוות הראשון שהוצא בישראל מאז מיבצע סיגי, סרט לגזר־ריבו של אייכמן, אולם, בכך לא חמר. פרשת תיג'אזי. חוקה השיפוט הצבאי קובעת, כי בכל מקרה של גזר־דין מוות, על־ידי כיח־דין צבאי, בעוכאו. ראשונה, תינתן לנאשם זכות לעועוו. ואכן' בערעורו, שנשמע נעבור זמן ־מה _בבית־הרין הצבאי הגבוה לערעורים, זנה היג'אזי כטשפנז שחודש ‭.. ‬וסוף בעמוד ‭(14 ‬

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩