⁨⁨دافار⁩ - ⁨דבר⁩, 9 نيسان 1951⁩ — _וונף הא&_סגאוית ב‭1*‬זיד [⁨للمقال⁩]

_וונף הא&_סגאוית ב‭1*‬זיד

בפשידו אשי במטכ'ל יושב האדם שעליו הוטל אחד התפקידים הקשים והחיוניים ביותו לצה"ל כולו. תסקיר זה גולל אחריות אישית לפני הרמטכ"ל להספקת נל תדרוש לצבא בחוטי ובשיותיט אפ־ _סנאיים ולתיננון כל הקשור בכך — כדי שיעמדו לרשות צבאנו נל האמצעים _החמיייט שיבטיחו את מילוי יעידו בימי שלום ובימי קרבות. אדם זה הוא אלוף אפרים בן־ ארצי , ואש אגף האפסנאות, שהית לשעבר נספחני הצבאי בשגרירות ישראל בארצות הברית. נל ישותו אומרת מרץ בלתי־םוסק וכח־עבודה עצים, שאלמלא _נך ודאי היה גווע תחת כובד המעמסה. השכם _בבוקו הוא מתחיל את עבודתו במטכ'ל ומאוחו בלילה הוא מסיים — על מנת להתחיל לפחות בהשכמת הבוקר יום עבודה גדוש נוסף. עבודה זו רצופה אותם עניניט . יבשים" של תיכנת דוכי השביה, הספקה,

הובלה ויחי השירותים לצה"ל ו מתן ניוון והנחיות לחילות האח־ ראייט בדבר ביצוע תפקידיהם! תיכנון חלוקתם וההסנתם של כל התפייס והצית" המצויים והדרושים לצבא ופיקוח עליהם — לרבות הוראות בדבר החוקה וטיפול נראוי ורישום כמקובל. עגודה מתמדת החייל הולך לא רק ־על קיבתו‭, "‬ כפי שאמר נשעתו _נםוליאון, אלא גם על שיוניו ואבזטיו וכפתוריו וכל כיוצא בהם, פרטים קטנים שבקטנים. לבל אלה יש לדאוג מבעוד זמן, ולמעשה בכל דקה ודקה משעות היום. ציוד טוב הוא אחת הערובות לחייל טוב ונוטע בחייל אהבה לצבאו. לצורך בך יש לפקח באופן מת־ טיד על החילות השונים בצה"ל ולדאוג לחסר להם, ועט זאת — גם לדאוג לשיפור יעילותם ותיאיט הפעולה שביניהם לביו עצמם. פייר שו של דבר: אגף האפסנאות הייב לעמוד במתח מתמיד, לדרוש דינים

וחשבונות שוטפים טההילות ולעיין עיון יסודי מעמיק בכל מה שמתבטא באתם מספרים . יבשים‭. "‬מכאן עלולה, איפוא, לבוא תמיד הוראה בדבר ייאורגניזציה בהרכב, במגנה או בשיטה — מבחינת צרניי _הבטחון בציוד, הספקה, חימוש ופו‭. '‬בדי להצליח בתפקיד אחראי זה חייבים. גמובן' החיילים -והקצינים העובדים באגף זח להניו את ערך האחריות הגדולה הרובצת עליהם. נשלון אישי של מישהו מהם או התרשלות בתפקיד — כסופו של דבר הוא _כשלונה של יחידה שליטה בתנאי־ חזית או אפילו בתנאי ש_?ום. אלא שהמקרה האחרון הדיף פחות ואילי בםקוה _הואשון עלילה השגיאה או התושלות להסתכם גם בחיי אדט. אגף האפסנאות הוא חלק אינטג־ ואלי במעוכת _התיכנון הכללי של הצבא כולו. אפילו בימי קרבות, נאשר החייל בחוית תופס את המקום הראשון בחישובי־עויפות, לא יתואר שאגף ה_&_יבצעיט, למשל, 'תכנן פעילה קרבית כלשהי בלי שיווע?צם אגף ה‭_05_*‬ג_*ות> נדי לדעת מה. האמצעים העומדים לרשות הביצוע. יכול מפקד קרבי לערוך תכנית םםויימת, שלצורך ביצועה דווש ל1 ציוד של כטה דיויזיות ונלי־רנב במספר מתאים — ואז יונל להתקדם ללא טעצוי אפילו עד בירתו של האויב. תכנית כזאת תהיה יפה _טאוה אבל היא עלולה להישאר _טיספך־ניי לצורך ארכיוני בלבד — אם לא יהא בידי אגף האפסנאות לספק את הנתונים הדרושים לכך. אגף המיבצעים חייב איפוא לתכנן גם הוא את מיבצעיו בהתאם ליכולתו של אגף האפסנאות מכאן — שאגף האפסנאות חייב לתכנן את מדיניותו הוא בממדים רהבים עור ביפי שלום, למען יוכל להיענות לדרישות ימי החירום. ויותר מזה: לבל ישמש עיכוב לפיבצעימ הדור־ שיט . נשימה ארוכה‭. " ‬

כוכד האחריות _ותירוץ ההזד"נית של מדינות ערב (ובמיוחד מצרים) מעמיד את מדינת ישראל במצב עדין וחמור של צי־ רך בכוננות בלתי פוסקת. בטירה שהבעיה נוגעת לצה"ל מוטל על אגף האפסנאות להעריך מלכתחילה ן את הצרכים בחישוב מקורט ומעובד ‭,, ‬עד שיוך נעל* לגבי כל מהי שדרוש לנו מבחינה בטחונית וטכ־ נית־מקצועית, כאן מחשבים את הפוטנציאל האפסנאי של המדינה ועורכים תיכנון מוקרם של יכולת ן הפעלתו וניצולו לציכי בטחון. פרט המובן מעצמו היא, ני ראש אג"א הניח הוא שתהיה לפניו בכל רג" תמונה נללית של מד. שמצוי נידי הצבא ושיונל למסור על כך פירוט לרשות _המוסטנת — שאילמלא כן לא ] יוכל לעמוד בתפקידו ולא והא נאמן לאחריות הכבדה שהוטלה עליו. פירושו של דבר, שנאן נעשית עבודת־נמלים חרוצה ושקדנית בעמל לא ישוער. אגף האפסנאות בצה"ל הוא _מאי־ ך‭0/‬ ימודות איתניס שעליהם נשען הצבא נולו, והוא עומד למבחן נלתי! פוסק כמעט בשטף עכודתו יום יום. אגף וה היא למעשה כעין מיניסטריון האספקה של הצבא ועליו האחריות הישירה לדאוג לגל הבעיות הכרוכות בנך. כאן מחשבים כל מיני אפשרויות שיוכלו לחסוך לצבא הוצאות מיותרות (כגון בדרכי תובלה לנל סוגיהן — בים, ביבשה ובאייר‭. (‬נקודת המוצא היא . דין פריטה כדין מאה‭, "‬וההקפדה גדולה מאוד. החישובים נערכים כאן הן על היש, הקיים בפועל בצבא, והן על העיתוי האזרחי בכוח־אדם וב־ ציור (יבב יחמרים‭. (‬בטחון המדינה בארג כאן מחוטים בודדים של עבודת איש ואיש ומחשבתו — למסכת אחת גדולת וחזקה. שאול חון

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩