⁨⁨הארץ⁩, 26 نيسان 1940⁩ — בספורט [⁨للمقال⁩]

בספורט

לבנון־ארץ - ישראל מאורע פפורטיבי — בשבת בת-א המשהק שלו הכו תובבי ספורט הכדורגל, יתקיים בשבת ‭27‬ באפריל ש"ז בשעה 4 אהה"צ, באיצטדיון "המכביה" בתל אביב. - ע"י קופות מקומות המכירה המוקדמת שוררה התעוררות רבה, היות והפעם כל מקומות הישיבה מסומנים במספרים, וכל אהד להוט להשיג את המקום הכי טוב. כדי להבטיה גישה נוהה לקהל הםסהכלים אחזה המשטרה באמצעים הדרושים. הכניסה לאיצטדיון היא אך ורק דרך התערוכה. הדרך ליד הירקון הסומר! ע"י המשטרה. עתוגאים מצריים, לבגוגיים, סוריים וערבים הודיעו על רצוגם להיות גוכ־ הים במשהק. מספד גיכר של מבקרים מתוגי הצבא והמוסדות הממשלתיים נענו להזמנת ההתאתדות הארצישראלית . לכדורגל. הקפטן של ההתאהדות הא" י בכדורגל מיגה תמשה עשר שתקגים לגבתדת והם: מזרתי ("בית"ר" ת"א), אםיסקוביץ (. הכת" ת"א); שוערים; שלום (מכבי ת"א), ברייאר ("הפועל" היפה), לוגית (ביתר" ת"א); מגינים: דז'םפת ("תפועל" ת"א), פוקס ("מכבי" ת"א), רייך ("הפועל" ת"א), ליברמן ("מככי" ת"א), רצים, מייטנר ("הפועל" ראשון לציון) דוקטור "הפועל" ת"א), כספי (ביתר" ת"א), שנידרוביץ (, "מכבי" נם ציונה), גאול ("מכבי" ת"א), נויפלד ("מכבי" ת"א), ורמש (בית"ד ת"א) — הלוצים. ההדכב הסופי יעשה ע"י הקפטן ההתאחדות הארצישראלית לכדורגל מר ארטור בר לפני המשחק.

חח יהיה ההרכב הפופי? מוסרים שכאילו נקבע כבר ההרכב הסופי של הקבוצה הארצישראלית חנבחרח והיא: בשער — מזרחי (מקבוצת בית"ר ת"א), מגינים — שלום ("מכבי ת"א) וברייר •("הפועל" היפה). שורת העוזרים: ז'אמפה ("הפועל" ה"א). פוקס ("מכבי" ת"א), רייך . הפועל" ת"א). ההתקפה: מייטגרהפועל" (ראשון לציון), דוקטור ("תפועל" " ת"א<, כספי (בית"ר), שנייד*־ רוביץ (מכבי נס ציונה), גאול (מכבי ת"א). כמובן, שגם בחרכב זח עלולים עוד לחול שיגויים ברגע האחרון. התהדויות ארציות בקליעה למטרה באגודת הצירים העברים בחיי* בשבת ‭27/4‬ יהיו על מגרש הקליעות של האגודה התתדויות ארציות בקליעת למטרה ברובי ספורט קל "‭"22‬ ובקליעה בצלהות הרס ברובי ציד. אהרי הצהרים יהיו ההתתרויות לקבוצות בין סגיפי האגודה בארץ על גביע גודד על שם דוד (םוםנז י ון); תתהרויות בין גבתרת אגודת תציידים וקבוצות המשטרה מהיפה ות"א על גביע נודד על שם "מספרו"; התתרויות לקבוצות בקליעת . לצלתות חרם ברובי ציד על גביע גודד על שם . ברזילית-השריון" והתתרויות בקליעה למטרה בצלתות הרס ברובי ציד ליחידים על גביע גודד על שם "מרצפיה". פרטים נוספים על ההתחרוי1ת יבואו במודעות. תובאות המשהקי ליגה ב' ‭23‬ באפריל • אינה א' בתל אביב. . ביתר יי חיי* — . הכוזיי תייא. ‭. 0:0 ‬ המשהק גגמר בהפתעה גדולה. ביתר", " שלפני שבוע גיצת בקלות את "הפועל" ת"א־ ב‭, 0;3‬ לא עמד במבחן נגד "הכח" תל אביב. אם בכל זאת נגמר חמשחק בתיקו, הדי "ב יתר" צריך לתודות לשוער שלו מזרהי, שהציל לו נקודה אהת. במשך כל המישחק היתה ידו של "הכה'' על העליונה וחיתח לו חזדמנות לנצחון, אבל מזל לא היה לחם. שפט בן-יוסף. בהרצליה. םכבי יי חל אביב —הפועלי' " " הרצליה. ‭. (0:2) 0:4 ‬ . נצחון קל למכבי" חל אביב על קבוצה " אחרוגח בליגח. שערים חבקיעו נויפלד (‭, (2‬ גאול (‭, (1‬ פוקס (‭, (7‬ שפט קליין. בפתח חקרה. הפולל יי תל אביב — * מכבי אמילום יי פתח תקרה ‭. (0 2ו 13 ‬ " במחצית חדאשונח חיתח יד . "חפועל" על העליונה. במחצית תשנית תוקפים אנשי פתת תקוה ומבקיעים שעד אהד, אבל גם הפועל" מבקיע שער, והמשתק נגמר " ב-‭1:3‬ לטובת . הפועל". שפט מרקוס. תוצאות ההתהדרות באטלמיקה קלה של ארבע ארצות במצריפ (בהשתתפות ארץ ישראלי) קפיצת במוט: 1) טאטבקופולוס (יוון) ‭3. 79, 5‬ מטר. ! ‭200‬ מטר: 1) וואלאסאמידיס (יוון) ‭22, 4‬ דקות. זריקת דיסקוס: 1) טאריאצוס (יוון) ‭38, 90‬ מטר. 2) סטיל ("מכבי" א"י) ‭38, 10‬ מטר. ‭15 00‬ מטר: 1) ריצה איהטאן (טורקיה) ‭4:2, 01‬ רגעים. ‭40 00‬ מטר: 1) גורן קניג (מקודם "הכח" וינה עכשו טורקיה). ‭50, 8‬ דקות, 2) אמפי (. מכבי עתיד" ת"א) ‭50, 9‬ דקות. ק ת י צ ה ל ר ו ה ק: 1) באלוגלו (טורקיה) ‭6, 87‬ מטר. זריקת כידון: 1) קוטב (מצרים) ‭55, 20‬ מטר; 2) גדין ("מכבי" א"י) ‭52, 47‬ מטר. ‭100 00‬ מטר: 1) אבוסבת (מצרים) '‭33, 45‬ רגע.

‭4x100‬ מטר: 1) מצרים אשכגזי ("מכבי" מצדים), מיסטיקבי גידו לוי ("מכבי" מצרים), פרוד ‭44, 6‬ דקות. ‭100‬ ממר: 1) אשכגזי ("מכבי" מצרים) ‭11‬ דקות. בעיות ומאורעות שיטה נבונה או לא? שאלתי זו * מוסבת ביחס למשחק הגביע חאחרון בין מכבי יחפ ועל תל אביב, שגס־ תייס כידועיבנצחונו חמוחלט של חמכבי — ‭. 0:4 ‬ ברור, 'שמשחק חנון ו י פח באמת ראינו רק במשך חמחציח חראשונח. בפרק זמן זח עמדו שת־י־חקבוצות על חגובח, ואם כי למכבים היה יתרון עצום בצורת חרות שנשבה כלפי שער "הפועל", הריהפועל" י " פיתח לאפעם משחק טןןבני משוכלל על אף חחתנגדות חחזקה של המכבים וחרוח. את כף חמשחק חכריע לדעתי יחרון חלוצי חמכבי שחיו חקולעים תיותר טובים לשער. בשטח זה נפל הפועל מיריבו במדה רבה. אולם כאמור כל הטוב והיפה הזה חיח במחצית הראשונה בלבד. בםתצית השניה נעלם חמשחק היפה, ולא רק המשחק ח י פח, אלא -ד-לוןון מאילו רגעים — לא היד, זה משהק כדורגל בכלל. "המכבי" שכבש 4 שערים במתצית הראשונה הסתפק ביתרון הזת ותתאמץ ' לשמור על התוצאה. כי לכיבושים חדשים:הפריעה לו 'הרוה ההזקה בעוד שיזמת חחתקפח עברח לידי "חפועל", שאגב נתגלו כחלשים מאד בשטח זח ובידוד בקליעה לשער. המשהק התנתל אז בצורח חידועה בשפת חםפורטאים:משחק " על זמן". מתעוררת השאלת ששאלתי בתחלח: חאם שיטה זו נכונה והוגנת? המדובר הוא באופן פרינציפיוני בהחלט ולא ביחס

לקבוצח זו או אחרת, כי אם הפעם השתמש בשיטה זו המכבי, הרי לפני שנה השתמש בו . הפועל", ובשנה הבאה תשתמש קבוצח אחרת. ויתר על כן: גם בעולם חגדול שכיחח תופעח זו במשחקי חגביע, כשיש צורך לשמור על התוצאח ב"כל מחיר". דבר אחד ברור: מי שמשתמש בשיטח זו — משתמש בח מפני חולשח, והולשה פירושה: או שקבוצה חלשת זכתח באופן מפתיע בשער אחד או שנים ומתאמצת לשמור על חישגח זח, או כששתי קבוצות שוות כח בחחלט מתחרות, והאחת חשיגת יתרון קל, ויש םכנח, שאם ימשך חמשחק באופן חלק ישוח חםחחרח שוחחכח את תתוצאת ויתכן גם, שחקבוצח בעלת תיתרון תצטרך לעמוד לא רק בפגי יריב חזק אלא גם בפני כח אחר (כמו שקרח במשחק "חפועל" — "מכבי") לא רגיל ושאינו תלוי בשום איש. אלד, חם חמקריס חע י קר י ים, שבחם משתמשים במשחק י "על זמן" ושאר האמצעים מסוג זה. כאמור בעיקר יקרה הדבר במשחקי גביע. וכאן אנו מוצאים את הצידוק היחידי לזאת: הפסד — פירושו הרהקה גמורה מהמשך המשחקים, מד, שזו ־ ין כן בפשחקי הליגה למשל, כלומר יש כאן פוטנט פסיכולוגי ברור. אולם שכחנו דבר אחד השוב: הפטרה בקביעת הזוכה בגביע חיא לא שאיזו קבוצח תכניס אח הגביע לפועדונה בכל חאםצעים חאפשריים,

ואף גם הוקיים, אלא הקבוצה הזוכה בגביע, אם כי איגד? חייבת להיות החזקה במקום, הרי ברוד שצריכה להיות הזקה ובריאה בשיטתה, לשהק בבטהון אף ברגעים שדרוש לשם כך כת שלמעלת מכת ספורטאי רגיל. הקבוצה צריכת לדעת לגצל במשך ‭90‬ רגעים את הגקודות תתלשות של היריב, ועל כולם: הקבוצה שיש לת תביעות לגביע הייבת לעמוד במערכה במשך 90 רגעים פגים אל פגים עם היריב ולגצה על ידי משהק ולא י על ידי כך שלא תאפשר לשגי לשתק. כך אני מבין את המטרה והיופי שבמשהקי הגביע. וברור שמי שאינו בוטת בשיטתו, ואין בו אותו הכת האל אנושי", והבטהו‭, 4‬ ושאב הדברים; " שמניתי לעיל, ומשתמש1 בשי !&ת־ " אתרות * לשם זכית בגבי ע־,. הדי-ממא-לא-*ק לתו ק י הספורט (שסוף סוף הרי הס. הע יקר בבל תתחרות) אלא עשה כאן כעין זיוף, וזיוף — פירושו חולשת. בכוונד, חארכתי את חדבור על ח. מחלח תמידבקת" והנפוצת מאד חזאח. חבח נפטר מןתמתלת" תבלתי יפה הזןות. " וזכרו: לא חקבוצח חחזקת זוכת בגביע אלא הקבוצה בעלת הסגולות המיוחדות שחחשובה שבהן היא: העדר הולשה גם בדוה וגם בעצם חמשחק. מדוע לא תעדך האולימפיאדה השנה? מיד לאהד השגת השלום הפיגי-רוסי חודיעו מחאלםינקי, שחעבודח לשם ביצוע חאולמפיאדח עו‭!6‬ת לתתחיל מיד ובמרץ כדי לקיים אותה בזמנח. אולם מתברר עתח, שהדבר לא יצא לפועל. מדוע? הוגים הקרובים לועד האולימפי בצרפת, הודיעו לפני כמה זמן ברורות, שאם כי הם תומכים בזה שהאוליפפיאדה תיערך בפינלאנד, הרי לא תוכל צרפת לקחת חלק בפשהקים האוליטפיים שבהם ישתתפו גם ספורטאי ארץ אויבת (גרפניה) והוא הדין לאנגליה. ועוד: צרפת פתנגדת לשתף באולפפיאדה את ספורטאי רוסיה, שאינם נפנים על הברי התאהדות הספורט לתובבים העולפית. וםעניין, גם ארצות הברית מראות קרירות רבד, לפשחקים האוליםפייס השנה ופדברות בכל הרצינות על עריכת הפשחקים הפאן-אפריקאיים. לנוכת כל אלה פרסם "הניו-יורק טייפס" את הידיעה םהןזלסניקי, שאף שם מתהילים לפקפק בכלל, אם כדאי לעפוד בתוקף על עריכת האוליםפיאדה דוקא בשנה זו. ואכן. ברור, שהפינים לא ירצו להפוך את האוליפפיאדד, להתחרות בין גרםניה ורוסיה ופינלאנד ואולי איטליה. ואכן, עתה הודיעו הפינים ברורות, שלא יערכו השנה את הא ולי טפ י אדה. נ. נ.

לפי הסכם עם טערכתהשעה"־ בא " בגליון זה שלהארץ" הלק מן חחוטר " שבא בהשעה". "

⁨الضغط على "إلغاء" توقف الإرشاد. الضغط على "موافقة" أو أي مكان آخر تكمل الإرشاد⁩

⁨لإخفاء مربع المعلومات أو ضبط عرض المستعرض⁩

⁨لتكبيرالمستعرض⁩

⁨لتصغير المستعرض⁩

⁨الإنتقال للعدد السابق⁩

⁨الإنتقال لصفحة المعلومات حول العنوان- استعراض قائمة كل الأعداد⁩

⁨الإنتقال للعدد التالي⁩

⁨استعراض نتائج البحث السابقة⁩

⁨العودة لقائمة نتائج البحث⁩

⁨استعراض نتائج البحث التالية⁩

⁨الضغط على الزر الأيمن للفأرة من أجل استعراض الخيارات⁩

⁨إتاحة حالة رقابة الجودة⁩

⁨بدء القصّ⁩

⁨تقريب⁩

⁨إبعاد⁩