⁨⁨Maʻariv⁩ - ⁨מעריב⁩, 10 February 1953⁩ — מעצרים אנשי בוצעו ברחבי הארץ . [⁨ARTICLE⁩]

Print   Back

מעצרים אנשי בוצעו ברחבי הארץ .

אנשי הליגה־הקומוניםסית נהקרו נקשר להתפוצצות‭-. ‬ חיפושים במועדונים ובבתיה פרטיים

‭—>‬ נואת סופרי , מעריב" — מאפרים רביפ בוצעו כלילה ?ובשעות הבוקר המוקדמות על ידי משטרת ישראל בקשר להתפוצצות בחצר הצירות הפו־ כייטית בתל אכיב אמש. המאפרים נערכו כהנה־ מידה ארצי , לפי הוראות מיוהדות מאת המטה הארצי של המשטרה. , המשטרה ערכה חיפוש כדיירת חביב שיכר, מייפד הלינה האנטי-קומומ־ פטית וראשה. כין העצורים מיכאל וולפיש, הטוען כי הוא עתונאי ועובד כרגע כמלצר כבתי קפה כתל ?אביב מיכאל _וולפיש נר על גג בית ביפו 'הנמצא כרשות הלינה האנטי־קומו־ ניפטית כיפו. המשטרה הופיעה כהדרו כשעה 4 לפנות בוקר, הוציאה אותו ממיטתו ואחר חקירה קצרה העבירה אותו למקום מעצר. המשטרה הקרה אותו כעיקר על מע-

שיו כמשך יום אתמול ובערב שלפני ההתפוצצות. 'פעולת המשטרה' הנמשכת ע־ דיין מכוונת בעיקר 'נגד הוגים . הקשורים בפעולות האנטי־קומונים־ טירת, אשיר נעשו בזמן ־*־חרון בתל אביב ובירושלים' ביניהן מעשי־חבלה בבתי מסחר המפיצים ספרות םוביטית, וישליוות מכתבי איום בעילום שם. מומרים כי המשטרה החליטה על פעולה מקיפה בכל ה_#רץ נגד הליגה ד_&נםי־קןמוניסטית‭'. ‬הוכנו רשימות לימעצרימ ובהן שמות סטודנטים מירושלים הקרובים ל־ ליגה זו. נפות המשטרה קיבלו הוראה להעביר מיד לתל־אביב את כל החומר שיש בידיהן בק־ שר לפעולות ארגונים אנטי־קומו ־ נייסטיים' כגון מכתבי איום' תע־ מולה וכרוזים וכן פרטים על תו־ צאות החקירה בדבר הצתות מועדונים וחנויות' _ואירעו מאז ע ־ לילות פראג ומויםקבה. הנעצרים מכל חלקי _הארץ יועברו לתל־ אביב' מקום שתרוכ־ז החקירה ב ־ יז אחת• בד בבד עם המעצרים נערכו ב־ משך הלילה ח"פושים בכמה ב-

תים‭'. ‬המשטרה שומרת את תוצאת החיפושים הללו בסוד. המשטרה שמה מצור גם על מועדון הליגה האנמי־קומוניםטית בת"א ברחוב ארנון מם' ‭. 3‬המועדון נמצא בבית קטן בן קומה אחת. למועדון אין רשיון מטעם העיריה ובמשך שעות היום הוא סגור ומסוגר, אמש נראו בו אנשים. המשטרה חקרה ר'כוקר שעה ארוכה את שכני המועדון ואת בעל בנין המועדון מר מאיר אנגל. בינתיים הצליחה המשטרה' על פי עדויות שנגבו מפי השוטרים שעמדו על המשמר בעת ההתפו־ גצות ליד הצירות הסובייטית/ ומפי השכנים 'דיירי הבתים בר־ וזוב רמח"ל, ליצור תמונה על הטלת הפצצה‭'. ‬חקירות המשטרה נתקלות בקושי , הואיל ועובדי הצירות הסובייטית' ובראשם הגיר יירשוב' אינם מוכגים לממד אינפורמציה•

הציר פאוול יירשום ועוזריו כודקיפ לאור פנפ ה נזק שערם על ידי ההתפוצצות. מניד ייר_*וג‭3_^‬נמי* הכהה והכובע) ועוזריו גיסו להרחיק את צלט *מעריב" _על־ידי זריקת יחול •'באשר הפתיע *ו־תם במצמ2מ‭?3 ‬

פרטי ההתפוצצות בצירות הרוסית

הוט: מצב מנהלת המשק, ־־־ "ד_#וב אי&ו מוסר _אינפדרמצ_^ן _יוקדים

ההתפוצצות האדירה, שכתוצאה ממנה נפצעו שלשה אנשי הצירות ה• פוכייטית כת"א, אירעה אמש בשעה ‭. 9. 45‬ הפצצה הונהה במרהק של מטר אהד מקיר המפכה של הצירות (בבניין שבפינת שדרות רוטשילד ורחוב שד"ל נמצאים לא רק משרדי ה־ צירות, אלא גם דירות ראשי הסגל של הצירות ומשפחותיהם‭. (‬ במקום שהונח חומר הנפץ נוצר מעוצם ההתפוצצות בור בעומק של 40 ס"מ וברוחב של 90 ם"מ. ישכ_^ושתות_^ץ _^ ברגע ההתפוצצות ישבו כמה מאנשי הצירות בחדר הסמוך למט'

כח, ושתו תה. תיכף להתפוצצות, שגרמה הרס בייחוד במטבח ובחדר בו היו אנשי הצירות' נתמל־ אי החדרים ענני אבק סמיך. רק מקץ דקות מספר, לאחר שאנשי הצירות התאוששו מן חזעזוע, ראו כי שלשה מבין המסובים ל־ יד השולחן נפגעו' וביניהם דעיתו של הציר, גב" קלוריה יירשובה, שנפצעה פצעים קלים ברגליה ר בידה. עובדת המטבח' סופיה וואנה, נפצעה קשה בחלק גופה התחתון. כן נפצע קל אחד מעובדי הצירות, איוואן גרישין. אמבולאנסים של "מגן דוד אדום" הוזעקו למקום כדי להגיש עזרה ראשונה לפצועים. אולם לא ניתן לאנשי האמבולאנסים להינד נס לבית, אלא הפצועים הובאו ל-

פתח הבית ע?ידי אנשי הצירות, והועברו לבית החולים "הדסה‭, "‬ הוגשה עזרה ראשונה לגב' ייר־ שובה ולמר גרישין. ע ובדת המט־ בח שנפצעה קשה נותהה מיד על ידי רופאי "הדסה‭, "‬בנוכחות היועץ הראשון של הצירות מר אברמוב והקצין בנגין מהנפד, ה* צפונית של משטרת תל אביב, ש־ רשם את שמות הפצועים ואת ה' פרטים שהיו מוכנים למסור. מצבה של הפצועה הקשה חמור עדיין גם לאחר הניתוח, אך לדברי רופאי , הדסה" אין משש להייה. הקיירת ההתפוצצות זמן קצר לאחר ההתפוצצות ה־ גיעו לבניין הצירות חוליות מש־ טרה חזקות, ובראשן הקצינים

זהר וקנר. לקצינים מנקס וקנר, הממונים על הנפה שבה שוכן בניין הצירות, ניתן להכנם לבית, ואת פניהם קיבל הציר מר ייר־ שוב. הוא הראה להם את המטבח שבו נגרם הנזק הגדול ביותר, ואת החדר הסמוך, שבו ישבו אנשי הצירות בעת _ההתפוצצות כתבו את אשר " רואות עיניכם? הציר יירשוב לא היה מוכךלמ־ סור פרטים למשטרה, ואמר לקצינים : -כתבו את אשר רואות עיניכם‭. "‬לאחר שרשמו קציני ה־ משטרה את פרטי ההרס בבניו, נתבקשו לעזוב את הצירות. הצירי יירשוב סירב להשיב לשאלזמ. _הקיי (הסוף בעמוד ד‭(' ‬

חהרפ כבניין 'הצירות _כאנן5 שנפנע כהתפוצצות

הפירצה כגדר כנין הצירות הםוכייטית שדרכו! חדת המתנקשים להצר הכנץ.

⁨Click "Cancel" button below to stop tutorial. Click "OK" button below or anywhere outside the popup to show next tutorial.⁩

⁨Hide the information pane or adjust the document viewer width⁩

⁨Maximize the document viewer⁩

⁨Unmaximize the document viewer⁩

⁨View the previous document⁩

⁨Move to the publication page to see all documents⁩

⁨View the next document⁩

⁨View the previous search result⁩

⁨Back to the search result list⁩

⁨View the next search result⁩

⁨Right-click on an ⁨article⁩ to see options menu⁩

⁨Enable QA mode⁩

⁨Start clip⁩

⁨Zoom in⁩

⁨Zoom out⁩